Maretul R al dacilor

Banuiesc ca nu am fost singurul copil care a avut probleme pronuntand sunetul „R”. Imi aduc aminte cum stateau de capul meu parintii pentru a pronunta „R”. Si pana la urma au reusit.

Am destui prieteni straini care nu pot sa spuna „R” asa cum il spunem noi. Eu ma distrez de ei, ei se distreaza de mine.

Multe limbi nu prea au „R”. Puternic si frumos, asa cum il avem noi. Curiozitatea m-a impins sa vad daca mayasii au „R” in limbaj. Nu, nu-l au.
http://www.paleoaliens.com/event/mayan_glyphs/
Nu-l mai au. L-au avut in trecutul lor in Proto-mayana dar l-au pierdut. In schimb se pare ca in loc de R folosesc J.
http://en.wikipedia.org/wiki/Proto-Mayan_language

Am povestind cu unii descendenti maya si de multe ori i-am auzit pronuntand Maja in loc de Maya. Daca J-ul inlocuieste R-ul atunci probabil ca la inceputuri ei se numeau Mara (marea, maretii?).

In cadrul imperiului Inca a existat o cultura numita Aimara (aymara) care traia prin Anzi. Nobili Inca par sa fie la origini aimara-ni iar limba „secreta” (neoficiala) a imperiului Inca pare sa fie derivata din limba Aimara. Aimara= Ai mari (cei mari)?

Maya pe alte plaiuri? http://en.wikipedia.org/wiki/Maya_(given_name)
Tot in Hinduism, Maya inseamna „marea putere de control asupra lumii iluzorii”, „marea putere prin care universul se manifesta”. Cuvantul Maha (mareata) este derivat din maya, mara, marea?

In satul bunicilor Maria inca se pronunta Marea. Domnitorii erau Maria Sa.

Marea= Maria= Maha= Maya= Maja= Mareata?

Etichete: , , , , ,

Lasă un răspuns

